انواع همبرگر در دنیا

انواع همبرگر در دنیا

همبرگر یکی از فست فودهای لذیذ است که از محبوبیت فوق العاده ای در سراسر جهان برخوردار است. همبرگر یکی از پر طرفدراترین ساندویج ها در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. این ساندویج که به سرعت و به راحتی آماده می شود در منوی بسیاری از فست فودهای دنیا قرار دارد.

در مقاله های قبلی به پیشینه تاریخی همبرگر پرداختیم.در بسیاری از کشورهای دنیا از این فست فود لذیذ به وفور استفاده می شود که در اکثر آنها از گوشت استفاده شده است البته با این تفاوت که درصد گوشت در هر کدام از آنها متفاوت است به طوریکه در همبرگر ممتاز حداقل بالای 60 الی 70 درصد از گوشت استفاده شده است این در حالی است که در همبرگرهای معمولی تنها 30 درصد از مواد اصلی آنها را گوشت تشکیل می دهد.در این بخش از مطلب قصد داریم با توجه به وجود تنوع زیاد همبرگر در دنیا چند مورد از آنها را نام ببریم:

همبرگر سبزیجات سوئیسی
مواد تشکیل دهنده همبرگر سبزیجات سوئیسی جو، عدس و قارچ می باشد که آن را به همراه پنیر ورقه ای خوشمزه و قارچ سرخ شده سرو می کنند.

برگر ترکی
برگر ترکی که از همبرگرهای معروف در ترکیه است از گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری، پیازچه خرد شده، پیاز رنده شده، سس مایونز، سس گوجه فرنگی، ریحان خرد شده، نمک و فلفل تهیه می شود.

همبرگر مک دونالد
همبرگر مک دونالد یکی از انواع همبرگر های محبوب و لذیذ در دنیاست که از موادی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، زرده تخم مرغ، آرد سوخاری، سیر، نمک، زردچوبه، ادویه و فلفل و کمی پودر سیر، سس کچاپ و سس مایونز، گوجه خیاز شور و یک پیاز ورقه شده به همراه چند برگ کاهو تهیه می شود.

دوبل چیز برگر
دوبل چیز برگر از ترکیب گوشت همبرگر، پنیر گودا، کاهو، گوجه، خیارشور و سس مخصوص تشکیل شده است.

برگر دودی
تهیه همبرگر ذغالی روی باربیکیو یا منقل کار بسیار ساده‌ای است اما این کار در عین سادگی می‌تواند باعث ایجاد طعمی خارق‌العاده در برگر شود. علاوه‌بر این در هنگام طبخ برگر دودی به دلیل عدم استفاده از روغن و سرخ شدن، این نوع برگر سالم‌تر و کم‌کالری‌تر از باقی انواع برگر‌ها به شمار می‌آید و می‌تواند مناسب برای انواع رژیم‌های خاص غذایی باشد.

همبرگر تنوری
همبرگر تنوری در میان انواع متنوعی از فست فودها، از باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین آنها به حساب می‌آید. از همین رو در رستوران‌ها و فست فودی‌ها، همبرگر تنوری در صدر منوی غذاهای عرضه شده خودنمایی می‌کند. لازم به ذکر است، ادویه‌جات نقش مهمی در ایجاد یک طعم منحصر به فرد در همبرگر‌ها ایفا می‌کنند به همین دلیل توصیه می‌شود برای تهیه‌ی انواع همبرگر از دستور پخت‌های اصلی به طور دقیق پیروی کنید.

چیکن برگر
مرغ جزو مواد غذایی محبوب برای بسیاری از مردم در سراسر جهان محسوب می‌شود. گوشت مرغ علاوه بر این که نسبت به موادی همچون سوسیس و کالباس سالم‌تر است، ممنوعیت مصرف کمتری برای افراد با رژیم‌های غذایی خاص دارد و راحت‌تر می‌تواند مورد استفاده قراریرد. چیکن برگر همچنین به دلیل داشتن دستور پخت‌های متنوع طیف وسیعی از طرفداران را شامل می‌شود. برخی از طرفداران چیکن برگر به روش پخت مک دونالد هستند و برخی دیگر چیکن برگر سوخاری را ترجیح می‌دهند.


اگر از طرفداران پر و پا قرص برگر هستید و دوست دارید انواع مختلفی از برگر ها رو امتحان کنید پیشنهاد من به شما برگر های خوشمزه و لذیذ کافه رستوران نویان مهرشهر است.که تمامی برگر های خود را با رسپی ای کاملا خاص و یونیک در اختیار شما عزیزان می گذارد و بعد از خوردن این برگر های کافه رستوران نویان مهرشهر به اصطلاح زیر دندان هایتان مزه می کند.

نـویـان، افتخارات و استانداردها